poniedziałek, 24 lutego 2014

Pasztet karmiącej

Pierwszy raz zrobiła go dla mnie Teściowa wykorzystując listę produktów, które mogłam jeść świeżo po porodzie. Zakochałam się w nim- jest zdrowy, bez żadnej chemii, mega smaczny i świetnie pasuje do bułki fitness na śniadanie :)



Składniki śniadania:

  • bułka fitness
  • pasztet karmiącej


Sposób wykonania śniadania:
Każdą połówkę bułki smarujemy jednocentrymetrowym kawałkiem pasztetu. Jest tak soczysty, że nie trzeba używać masła.


I od razu polecam przepis na sam pasztet:

Składniki na pasztet:

  • skrzydło indyka
  • 2 marchewki
  • pietruszka
  • ćwiartka selera
  • mały ziemniak
  • mała cebula
  • 50 g masła
  • 2 jajka
  • sos sojowy
  • sól, pieprz, curry, papryka w proszku
  • natka pietruszki


Sposób wykonania pasztetu:
Skrzydło indyka gotujemy pół godziny w wodzie z dodatkiem szczypty soli i curry. Dorzucamy warzywa i gotujemy do ich miękkości. Wyciągamy indyka i przepuszczamy przez maszynkę. Warzywa odcedzamy, dodajemy masło i blenderujemy na gładką masę. Dodajemy indyka i jeszcze raz blenderujemy. Dodajemy paprykę, pieprz, 2 jajka i natkę pietruszki, mieszamy. Jeśli masa wyjdzie zbyt rzadka, dodajemy troszkę bułki tartej. Przekładamy do foremki 20centymetrowej i pieczemy 1 godzinę i 15 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. 
Smacznego :)

4 komentarze:

  1. zajebiste, nie karmię ale taki pasztet bym chrupnęla z chęcią:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ojjj dla mnie smak nieziemski - jeśli wypróbujesz daj znać, czy smakowało :)

      Usuń
  2. Zainspirował mnie ten pasztet i zrobiłam taki ale zamieniłam indyka na 2 udka z kury, cebulę na pora, bułkę na mąkę kukurydzianą i dodałam samo żółtko, a z przypraw tylko pieprz, sól, majeranek i bazylię. Wyszedł super i bezpieczny dla synka, który ma na coś alergię.Daje się kroić w plastry a dodatkowo nadziałam go suszoną śliwką i smakuje yummy

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mmmmm cieszę się i aż mnie korci, żeby wypróbować patent z suszoną śliwką :)

      Usuń

Spodobał Ci się przepis? Zrealizuj, zjedz i koniecznie napisz, jak smakowało!

 
 
Blogger Templates